...Kristi Flygare....?

Visst är det just det idag?
Anyway...somnade strax efter 0500 på morgonen, blev lagom sent igår (igen) och sen låg jag och funderade och lyssnade på all trafik här utanför... kändes ett tag som om jag bodde på Grand Hotel i Uppsala igen...
Det blev hur-som-helst sjukt fint på FH igår, men det är det bara A-L som kan ta åt sig äran för - vi fixade bara fördelningen av priserna... Dessutom, när jag väl somnade (och satt mobilen på ljudlös) så sov jag absolut stenhårt och vaknade inte förrän halvelva.... fick lite lätt panik kan jag säga...Sen möttes jag av den här synen.....
 
...sjukt fint - eller hur?
 
Kan lugnt säga att jag tappade hakan ända ner till Tallvikskorsningen - det här är 3e punkteringen på 6 månader...Den enda jag haft hittills inträffade efter att sonen slirat upp bakdäcken på min beamer, så det var liksom väntat att dom skulle smälla så småningom... Men det här....?
Lyfte upp hakan, gick och fixade kaffe och samlade lite tankar en stund... Ut igen, hämtade mina sommardäck från förrådet, la upp dom snyggt bredvid bilen, tog ut 2 domkrafter men saknade ett fälgkors... Irritationen var ett lätt faktum... minst sagt! Ringde A och liftade till Bränna, tankade en reservdunk med bränsle, hällde över det i Hyndan, kollade hur mycket som läkte ur...(nån deciliter), lastade in hundarna och åkte till Halljärv och hade mitt 'rage' för mig själv... Och blev så j**la glad när jag fick ett telefonsamtal som erbjöd mig hjälp - från helt oväntat håll - behöver jag säga att jag slutade sura... ? Åkte hem, hittade grannen ute på gården, lånade en fälgnyckel - fick lös däcket... lånade en hel domkraft (för givetvis var dom i garaget trasiga) och  - upptäcker sen att fälgbultarna är för korta!!! Så det blir en sväng på Biltema imorgon och fixa några i lagom längd.... Och om jag nu får en 4e punktering inom en snar framtid....så är det någon som hänger lite löst, för då tror jag inte på slumpen eller dålig karma heller för den delen....
 
...det här lilla fanskapet satt i däcket....
 
Förra gången såg det ut så här:
 
12(10)cm lång skruv som satt i däcket..
 
Funderar på om det vore läge att få i sig nån mat (och kanske lite normal sömn på det?) för jag hade ett blodtrycksfall de lux här på gården... Kände av det igår på FH redan och även ute på Halljärv, men det här var ett i 'högre klass'... tur det är läkarbesök imorgon så det går att kolla upp fortast möjligt... Vore ju inte så skoj köra av vägen för att man blir 'yrslig''... eller tippa bland hyllorna på ICA t e x... Tur jag har 'private driver' till Luleå imorgon i alla fall! <3
Nä, nu ska jag avsluta inlägget och tassa ner på Ringvägen och äta lite grillat med hemgjord potatissallad till...
C U!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback