...en annan värld?

....eller?
 
Jag vet att du får mig att gå ensam
du lovar mig guld om jag stannar här
jag vet att jag bruka drömma om dig
men jag vill inte ha en annan värld

Du satte mitt hjärta i brand
en kvinna som du så vacker och grann
men jag var en pojke inte en man
lurades av vad du sa
du är så mycket äldre än jag
och din kropp gjorde mig virrig och svag
du ringer mig sent på natten
när lusten kommit in i takten
jag försöker va stark
för jag vill ha mycket mer än så
Jag vet att du får mig att gå ensam
du lovar mig guld om jag stannar här
jag vet att jag brukar drömma om dig
men jag vill inte ha en annan värld
Jag vet att du får mig att gå ensam
och jag lever hårt som jag lär
men du kommer aldrig mer att nå mig
jag vill inte ha en annan värld....
 
 

Ja vad säger man....'Stiftelsen' har gjort det igen!!! Nöter den till max!
 
Säger bara - lyssna på den!!! Hur var det nu? Farmen den 10 augusti...? Nåjomenvisst! Men det är liiite synd om LillaMy som sitter mitt emot och säkert är less den redan...? Hmmm...
Hur var det nu? Dagens mål är nådda, hårt arbete, lite sol på det, besök hos en gammal vän, skogstur som var lite spännande och nu... nöter vi Internet tills vi blir utan!!! Känns som om det blir ett mobilt ett i  11 dagar...
Hittade en hel bananlåda med fotografier som jag trodde var försvunna - fatta vilken lycka! Det ligger såååå  gamla kort i den så det går inte att bortse ifrån att jag är 'stenålders'! Bl a från en cruising till Övertorneå (helt spontant sådär mitt i allt) - vad kan det ha varit... 1988 skulle jag tro! Wow liksom! Inte bästa kvalitet på dom kanske, tror dom måste scannas eller nåt? Ungefär som jag hittade kort på mig... vojvoj...
 
Fotot längst fram är från midsommar 1986, på väg på partaj
i Västerbotten nånstans...bilden bakom är från våren 1989...
 
Nåja, dags att sluta vara nostalgisk...(men undrar hur vi 'ser bakåt i tiden' när jag är typ 85 - om jag nu lever så länge?) men gamla kort är alltid lika roliga! Bara det att man var tvungen skicka in filmrullen, sen vänta x-antal veckor för att få se hur världelösa korten egentligen blev....men & andra sidan visste ingen vad 'retuschering' eller 'photoshoppad' var heller så alla kort är a la naturelle - kanske en fördel? WYSIWYG typ...?
..ja och som vanligt så sitter jag här och fryser... undrar om det är meningen just för att jag inte ska sitta här i timmar och svulla? Dunno? Det lär vi se på nåt tag... ;)
CU!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback