Dubbla täcken...

....eller mitt favvotäcke kanske var lösningen...för när jag väl somnade igår, så sov jag som en flodgris ungefär.. som en puppa i sin kokong, en spindel i sitt när, en björnhona i sitt ide... Kan säkert dra upp ett gäng liknelser till men låter det stanna där... ni fattar ändå, eller hur? Lösningen verkar vara (just nu) att i n t e frysa...det gav mig sådär 1 1/2 timme längre sömn än igår - klart en stjärna i kanten! Vilket innebär att jag tänkte stämpla in 0700 idag igen! 
(även om dagen blev liiiite lång igår) However - Emmylou komer hem idag - sweet, det var nån vecka sen sist! Innebär att vi lagar nån go'middag och jag får hem ett gäng galna 'barnbarn' som får hänga med till skogen dom oxå...great!!! (undrar om jag skulle plocka fram en massa lax från frysen...? Har lite på lager där)
Har fortfarande världens bästa läkare, hittar inte mitt kuvert sedan förra fredagen (hmmmm - genier, ordning i kaos - hur var det nu???) så jag fick mina papper på email nu på morgonen, helt awesome!
Konstaterade innan jag somnade att det är 'mycket nu'.... måste boka resan till Borlänge snart oxå men Lucky Me - det går buss från Luleå! Så jag hakar nog på den... Dessutom verkar det som om halva Överkalix ska ner i år? Undrar hur många jag kommer att springa på...? En upplevelse ska det bli i alla fall <3
 
 
'
...inte för att AKI/ Kapten Röd ska dit, men låten är bra...
 
Insåg att jag och LillaMy är rätt lik varann btw, inte bara i bilintresset, men mycket annat... som att i att fimpa vänner till exempel... Men till mitt försvar kan jag säga att jag har ett grymt tålamod, jag var fruktansvärt empatisk, engagerad... finns säkert mer saker om jag nu hade velat framstå som en ängel - men dom bitarna har jag tappat på vägen... tyvärr! Om det innebär att jag är en sämre människa? Nja, sämre i andras ögon möjligen - men jag kan i alla fall stå upp för den jag är... som en vän och tillika kollega sa: 'du är ingen mespropp längre' - mycket tack vare henne =) Anyway - nu har jag dillat med det här inlägget alldeles för länge, ska hinka i mig kaffet, invänta lördagens middag (filead och flådd gädda - yummie!) och sen dra iväg på jobbelijobbet...
C U!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback