Almost Sunday...

...och jag har varit en sväng på 'Bruket' och hälsat på sweetien med dom underbara ögonen... Det var en himla trevlig stund as always! Tog en sväng genom Bränna både före och efter... och ja - det var lite folk ute men det var inte m y c k e t folk...tror till och med poliserna gav upp och for hem? Till skillnad mot för 2 år sedan då dom var här med 4 bilar och 2 bussar... Men dom insåg väl oxå att det var mer lugnt här?
Däremot hade dom kanske behövt vara här igår, när en rabiessmittad (?) människa BET 2 personer varav 1 fick åka till Sunderbyn... efter att ha slagit sönder glasflaskor och hotat folk med... Alltså allvarligt - bita folk? Vart är världen på väg... ???? Men man ska aldrig upphöra att förvånas...
Hur-som-helst så hoppas jag på en lika fin dag i morgon! Då blir det skogen med hundarna igen tills dom själva blir less och vill fara hem =) Nytta hinner jag göra ändå! Misstänker att dom fick vittring på en älg (om jag tänker 'björn'  så törs jag aldrig mer fara tillbaka) för inte långt efter det dom hade sin 'utskällning' åt ingenting så hörde jag hur de plaskade till längst bort i tjärnen så då antar jag att det var Helge som tog sig en sluring... Är jag modig imorgon så går jag och kollar spåren! Och ses vi inte mer så vet ni att det var björnmamma som var ute....
Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback