Mega-jätte-grattis!!!!

....till min underbara mamma och världens bästa mormor/ farmor!!!
Om vädret tillåter så blir det en sväng upp till hembyn idag, det var alldeles för längesen.... tyvärr :(
 
Mamma med ett av twin'sen på Julafton <3
 
Annars så sitter jag här omgiven av hundar som se halvt om halvt i sömnen ut, dom tycker nog att vi klivit upp alldeles för tidigt - jag är böjd att hålla med! Före 0700 en söndagmorgon känns lite väl 'overkill'...Kom mig inte ens i säng speciellt jättetidigt igår (d v s att jag med våld höll mig vaken till efter halv elva - haha)
Idag håller jag förresten tummarna för A.S som skriver ett teoriprov, egentligen behöver jag inte hålla nån tumme för det är en av dom mest skarpa hjärnor jag vet, när det gäller intagande av information... (en av dom andra jag vet om är min egen... möjligen att jag kanske inte lagrar den lika bra när 'informationen' tjänat sitt syfte, utan då hamnar det i en dump.fil nånstans...
 
Word! Om du inte tror att du kan,
då har du satt upp största hindret på vägen!
 
Finns en superskarp hjärna i Pite-trakten oxå btw... hos en person som satte några mål tidigt i livet och sen genomförde dom oxå.. Hon har säkert mål nu oxå, bara att jag inte har koll på dom längre =)
En vis person sa till mig en gång;
'Om vi inte har mål i livet så är det lika bra att inte leva längre, det är då vi blir gamla när vi slutar se framåt'
Han har (fortfarande) alldeles rätt och han är dessutom en person som åstadkommit en hel del, bara för att han kunde...
Och hur jag kom in på det här, det var lite urspårat men i o f s rätt kloka tankar....
Gjorde förresten en 'nygammal' bekantskap igår och utbytte lite tankar och teorier... det gav mig 'grädde på moset' och 2cm till på längden... även om j a g vet att jag haft rätt så är det ändå alltid lika skönt att få bekräftelse...But that You know already!
Och nej, jag har inte alltid rätt... absolut inte... jag har nog fel säkert 1promille av alla gånger, och det gör mig absolut inte glad varenda gång jag har rätt heller... ibland önskar jag att jag hade fel... Eller inte var så 'god damn it' klarsynt...
Men..nu ringde min bror...kanske dags & fundera på om jag skulle lifta med honom till mamma eller åka själv under veckan... Hmmm...
C U!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback