Det löste sig...

...med middagen! Thai-inspirerad fläskfilegryta - som lilla My i n t e åt.. hon vet inte vad hon missar =)
Skulle nästan behöva koka blodpalt åt oss här nån dag! Inte så lite kolhydrater kanske (mängder med mjöl, eller i a f 5-6 dl) men blod borde vara himla ok, så mycket proteiner som det är?
Nej...här är det ingen 'massiv lchf' - snarare 'vi tänker på vad vi äter' hela familjen och det är ju pretty nice att vi är i samma fas allihop för en gångs skull! =)
På fredag blir det nog 2 modeller av lax - en på saltbädd med kallrörd sås till och en som får puttra i grädde, soltorkade tomater, västerbottensost mm... (sista versionen är nog min favorit)
Och varför har jag urartat och skriver om mat hela tiden????
Nu får jag skärpa mig! Men vissa veckor är det hur lätt som helst att hitta inspiration till middag, vissa kan man leva på konserver typ...
Men imorgon tror jag vi ska unna oss en lunch på Exotic! Vad säger du E - känner du för att bli bjuden på lunch? Sen blir det Storheden, Intersport, Stadium Outlet, Djurmagazinet & Willys om jag tror rätt...jacka står på önskelistan, halsband & koppel åt Bruno, Kvarg åt sonen... sen tror jag det var allt? Och så järnet hem till Överkalix där man kan vara sig själv för en liten stund =)
(djupt rotat lantis som jag är ofc)
Näää...nu tror jag att jag ska koppla av med en bok resten av kvällen...
Blev förresten inringd på ett Metallmöte (sektion öst) den 19:e - så nu har jag ännu mer att se fram emot! Livet kan vara upp och ner minsann... Och så har jag suttit och dreglat på CLK'ar... men det gör jag ju i perioder... när jag har fallit ur sängen på fel sida typ =)
C U!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback