..dagens...

...japp - jag GICK (stora bokstäver igen!) t o r till jobbet... 'finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder' (gud vad jag ska ångra det uttrycket när det är iskallt oktoberregn...)
Men jag känner mig erkänt stolt som knatade iväg, speciellt eftersom det tydigen varit -27C....
Dagens - ja, det var att vi (jag och mina 'gåbar') ska begära oss en lill'dator så vi kan dokumentera lite historia från Överkalix - det är alltid lika intressant - vi har egentligen bidragit till rätt mycket i Kriminalvårdens historia härifrån - och då pratar jag inte om några  ynka små dieselsmugglare - nej, nej, nej.....
Nu är vi inne på 'Knorpen', 'BarneBengt' (satt han nånsin inne?), 'HH', Walter m fl - från 1970-80talet..
Har ni hört talas om dom? Förmodligen inte?
 
 
Det ni! Fråga nån äldre 'gåb' som var med på den tiden det begav sig om dåtidens 'värstingar'.. det är faktiskt ett kulturarv det också...
Ska kasta in en annons på Blocket oxå tror jag:
 
'Hynda säljes eller bytes mot en rolig kollektion sommarkläder,
Men kontanter är mer prioriterat så urvalet kan göras av ägaren!
ev kan Botox oxå vara av intresse alternativt en rosa rattmuff
passande C-klassen + cash! Håller med trasig spade för framskottning
annars tinar snön snart! Finns inget intresse för bilen så tas det
tacksamt emot hjälp att fixa bränsleslangen så jag slipper drälla allt jag
tankar rakt ner i backen'
Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback