..chill mode...

...eftersom jag hatar att stressa på morgon så kliver jag gärna upp extra tidigt för att hinna med det jag gör när jag varit hemma & 'ledig'... Och det är 'nice feeling You know'... Efter emailen blir det nyheterna och sen mina favoritbloggar om jag känner för det, eller oxå blir det helt enkelt en djupdykning i någon synnerligen intressant artikel... Just nu har jag 'fastnat' i Barnfria cafee'r träsket - om ni har undgått att missa det?
(debatten startad av Blondinbella btw)
Hur-som-helst: så trillade jag hit från LadyDahmers blogg, för den läser jag då och då... Och kunde inte annat än instämma i hennes kloka ord angående detta... Klicka gärna på länken och läs och tänk till litegrann!
Visst, jag kan också bli svinirriterad åt småbarn på affärer, cafeer mm - beroende på vilket humör jag är på.. Jag kan t o m bli irriterad när pensionärerna invaderar Kobi vid kassan men - då får man ta sig en funderare och komma fram till (pensionärerna) - vi har alla en mamma och en pappa som är/ bli gammal (i mitt fall en mamma) - hur vill vi att dom ska bli behandlade av folk??? Och när det gäller småbarn? Ja, för det första är väl det på föräldrarnas ansvar att hålla ordning på sina avkommor så dom kanske inte river stället...men om barn a l d r i g får lära sig hur världen fungerar från början....tror ni inte världsbilden blir lite skev sen? Och det gäller nu inte bara cafeer, det gäller allt vardagligt som händer genom dagar, veckor, år... Jag hoppas ni förstår hur jag tänker? If You don't - ask?
 
Jag kan (som vanligt) säkert utveckla detta ännu mer... men poängen är att vi kanske ska tänka lite längre än vad våra egoistiska och självcentrerade hjärnor gör ibland.. Ni vet det där med 'egnas barn och andras ungar'...
..C.U...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback