Jupp....

...jag borde verkligen skämmas ögonen ur mig, men det gör jag inte för jag har säääämäääääästär ännu! Lite drygt 1 vecka till dessutom - sjukt vad tiden går fort egentligen - fast man inte alltid har roligt...
Nä, allvarligt talat - jag har verkligen tagit dagarna som dom kommit, inte planerat något 'i onödan', bara haft ETT 'major breakdown' - av beslutsångest, njutit av tillvaron, goda vänner och bara varit.... Att jag sen kan klaga på att vädret verkligen visat sig från sin mest 'beslutsångestiska' (nej, det är inget ord - jag VET!) sida, det är väl helt enkelt så det kommer att vara resten av mitt liv & ända fram till nästa istid... Jodå - vädret är helt-upp-och-ner!
Sommaren när Sarah föddes, då var det tropiska nätter i slutet på juli/ början på augusti... när har det varit det sist??? +10C och vindjacka den 17juli....känns lite fel?! Men what to do... Eller jo, det finns garanterat massor 'to do', men just nu hör jag till den delen av alla individer som tänker 'men vad spelar det för roll om jag......?' Ni känner garanterat igen er - eller hur...?
Anyway, marknaden med stort M (förr i alla fall) börjar imorgon och jag är totalt otaggad för den! Till skillnad mot förra året som var en 3 dagars fest i dagarna 4 - eller hur det nu var? Jag vet att på lördagen (förra året) så låg jag i sängen men släpade mig ut ändå till slut... ja rackarns hur det kan bli...
Nåväl - i år har jag bestämt mig för att i n t e bestämma mig för något...förutom att jag ska till Övertorneå och att jag ska vara nykter/ d v s köra Chryslern.....Men å andra sidan....bara för att jag har bestämt mig för det så blir det väl ett slukhåk efter vägen, vi och bilen försvinner, ingen hittar någonsin igen oss och egentligen har vi landat helt välbevarade på Jamaica (Chryslern skulle passa där - helt klart! där vi lever livets goda dagar, inför rockabillyfrisyrer åt folket och skickar efter hundarna med Airmail - eller nåt? Känner att jag genast måste spotify'a lite Bob Marley och visualisera lite hur det skulle blir om man korsade reagge med typ Stray Cats? Fast det kanske är gjort redan, jag har bara inte hört det ännu... Det vore en god ide att hoppa i säng oxå, kan ju inte ens för ett ögonblick inbilla mig att jag ska vakna om jag inte ens försöker sova....
Sleet Tight!
(återkommer 'for real' när säääämääästääärn är slut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback