Happening in Happis!

...sjukt bra söndag - är så övertrött så det lär ta ett bra tag innan jag somnar... men vad gör det -jag har ju semester -wooohoooo! 
Blev en oväntad resa till Haparanda med familjen Larsson/Johansson och lite äventyr på köpet... ja givetvis Rajala oxå där största investeringen blev kaffeost - fatta hur gott det är!  
Mål nr 2 var Djurmagazinet,  Theo och Kiara behövde nya halsband, ja och lite leksaker förstås... vet inte om vi är fåniga men vi köper alltid med oss nåt åt hundarna när vi är på utflykt - gör ni det?
Ikea var oxå ett självklart mål... men det gick rätt
fort därinne... utanför fick vi problem!  Slut ström i bilen! Startkablar fanns - och dessutom vänligt sinnade Överkalixbor som ägnade en timme åt att hjälpa oss... fatta vad glad man blir över sånt! 
För det var ju inte bara att starta bilen, vi fick bogsera igång den dessutom... slet av 3 spännband men med en riktig bogserlina så gick det - sen stannade vi inte förrän vi kom hem :-D
Har tillbringat resten av kvällen med mängder av kaffe och trevligt sällskap, konstaterat att jag har sand på golvet (hundar + vatten + sandstrand) så imorgon rastar jag dammsugaren...
Tror det är läge att blunda en sväng så...
Sleep tight! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback