...size zero...

...det här har oxå upptagit lite funderingar hos mig... för att jag surfat runt på en massa bloggar och konstaterat att 90% av dom skriver om viktnedgång, idealvikt och målet och medlen att nå detta...
 
Jag kanske inte är så mycket bättre själv, som sitter och läser om det, men jag skulle faktiskt kunna ha en anledning till det oxå..
 
Hur som helst är det rätt 'scary' att se bilder på någon som har som ideal att gå ner x-antal kilo till när man är perfekt som man är... det är en viss skillnad på att vara smal och sjukligt mager...medan däremot en vältränad kropp måste vara det mest ultimata?
 
Sen är det ju så att vissa personer helt enkelt har den perfekta kroppen utan att behöva göra nåt åt den, utan att behöva tänka på vad dom äter och som kan ligga på soffan hur mycket som helst - grattis till dom säger jag!
...har faktiskt nån sån bland mina vänner... You know who You are ;)
Men så är det ju, vi föds alla olika och alla får göra det bästa av vad vi fått med oss (gäller inte bara kropp utan knopp oxå!) och ta vara på det...
Andra kanske får fundera en gång eller två om det är värt att trycka i sig en semla om dan om man inte vill känna sig som en flodgris i slutändan....
Hur-som-helst - vad jag ville komma fram till är att idag är det verkligen hysteri när det gäller vad som är en snygg kropp...och det lär vi få leva med! Men det viktiga måste ju vara att komma fram till vad som är bra för just mig, just nu... Det som är idealet för mig kanske inte är det för dig?
En person kanske är nöjd med att vara kurvig medan målet för en annan är att vara skinny? För det beror ju givetvis på vilken utgångspunkt alla har haft...det är en viss skillnad på att gå ner 2-10kg, än att gå ner 30-40kg!!!
Medan målet för alla borde vara att vara 'fit', vilket ideal man än har...
 
 
..tja, det är en av alla saker jag funderat på sista dagarna...var bara tvungen att få orden 'på plats' oxå...
 
Peace Out!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback