Så arg så arg........

...men nu är jag på något bättre humör igen...
 
Även om ilskan gnager i min själ... den naggar och tuggar, biter och sliter och jag vill egentligen avreagera mig så vansinnigt mycket!!!! Men jag gör inte det... jag biter ihop, för jag vet inte vad jag ska säga mer än det som är sagt... jag har skrivit det förr (inte här men på fb) och det är dags igen - även om dom jag bryr mig om som borde läsa och ta till sig det, sannolikt inte gör det - tyvärr!!!!
Alkohol är ett gift, det är ett beroende, det är en last, det förstör liv... inte bara missbrukarens utan familj, vänner.. ja allt som egentligen ska betyda nåt...
Det är fan värre än knark, för det är legalt och går att  handla på vilken OK-mack som helst, och vet ni vad - en missbrukare 'nöjer sig' med en folköl... om det är det enda som finns...
MEN JAG FATTAR INTE HUR MAN KAN FÖRSTÖRA SITT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ett beroende är till för att göra sig av med - that's it!!! Att ta kontrollen över sitt liv och inte bara fly undan...för varje fylla, varje minneslucka, varje dum/ otänkt/ elak handling... den gör bara ett liv som känns miserabelt ännu värre... För varje fylla så kommer en 'dagen efter'... men som sagt var...
Jag pallar inte att se på längre, jag blir bara sååååå jävla arg!!!!! Och vad som stör mig är att bakom varje missbrukare finns det en familj - som uppenbarligen tror på alla fasader som finns... blinda, döva och dumma!!!
Har ni inte fattat att en alkoholist ljuger??? Ljuger som fan för allt och alla - för att få ha sitt missbruk ifred...
Öppna för fan ögonen och se vad jag (och alla andra) ser....
En person som behöver hjälp...
..............
 

Kommentarer
Lisa-Maria säger:

Nä men, ;( vad händer??

2013-02-14 | 21:37:55
Bloggadress: http://fordonsflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback