Jag bor i......

....en igloo!!! Och det är absolut sant!!!
Det har rasat snö från taket i omgångar inatt och på olika ställen så nu är vi inpackade i snö - helt mysigt!!! (fast det hade jag nog inte tyckt om det varit december, mörkt och eländigt...) Solen skiner, det droppar från taken - kunde det vara bättre?? Jo, för det hade kunnat vara slutet på mars, början på april istället... nu blir det garanterat bakslag - ja, jag är den evige pessimissten... eller om det var realisten?
 
I eftermiddag bär det av till Kalix för handledarutbildning för S & mig - mellan 17-20 ska vi vara där - sen är allt klart för övningskörning! ..men jag tror vi väntar tills det blir bara vägar, för min bil är något lätt på bakändan - trots nya vinterdäck...I don't get it? Så om nån nu ser mig komma på sladd kring Bränna så är 75% av gångerna helt ofrivilligt och dom övriga bara för att det är skoj :D
 
Har insett att jag inte äter min frulle ensam heller fast jag vill låtsas tro det... nä, jag har en flock hundar som tycker att jag g e n a s t ska dela med mig av precis allt jag har, ingen kan då påstå att jag är ego om maten...Men dom tigger inte i egentlig mening, dom bara är...och ser lagom svältfödda ut i ögonen...
 
Sen kan jag konstatera (apropå mitt rage förra veckan) att jag är inte så himla långsint när jag surar... sist nån verkligen gick bakom min rygg tog det bara 28 år innan jag började säga hej igen...So don't worry - allt ger sig med tiden ;(
Peace Out!
(och hoppas, hoppas, hoppas att det inte är snorhalt till Kalix... ja, jag gillar inte vinter och halka!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback