...fundering - nu igen!

...men jag gillar ju att klura på saker...
Som t e x... om jag är en sån cynisk j**el så borde det ju vara synnerligen längesen jag kände verklig lycka?
..så jag rannsakade mig själv litegrann och kom fram till att det gör jag ju då och då - despite my heart of stone...
Men det beror ju på v a d man definierar som 'verklig lycka', jag menar den lycka som inte kan köpas för pengar,
den som man känner i hjärtat - ja, ni fattar hoppas jag?
...som när jag bäddar ner mig i sängen och är omringad av ett gäng hundar som bara vill vara nära...
Eller den euforiska känslan när man uträttat något som kan göra skillnad både för mig själv och kanske andra...
När man känner att man 'äger hela världen' - oavsett vad alla andra tycker, tänker eller gör...
(fast det kanske räknas som 'hybris' istället???)
Kanske låter luddigt men... 'lycka' är ju lite luddigt, eller hur...?
Skulle kunna  utveckla det hur mycket som helst, men jag hoppar över det -  just nu i alla fall...
Måste 'gröta ur' det lite till...
 
 
..fast det är klart... om jag skulle råkas få en 'egen' Jens Hulten i brevlådan skulle jag säkert vara lycklig ett tag...
Hehe...
Chill Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback