...sata telefonjävel!

...fast det var ju inte telefonens fel...det var faktiskt mitt eget egentligen...
Eftersom jag beslutade mig att jag skulle säga upp teliaabonnemanget och köra med
 

Japp - precis allt som behövs...
 
Grejen var, att i min värld så var det 21/4 det skulle inträffa - inte 3/4 så jag blev lite lätt förvånad (kanske en aning irriterad) när telefonen lägger av mitt i ett samtal och mitt i allt är 'samtal väntar' inte påkopplat... Fast det var ju en enkel förklaring... Fick dessutom m y c ke t bråttom från skogen då det var rätt färska fina, stora spår där och det visade sig att en karl på skidor spårat en stooooor varg hane där....Och ja - det tror jag oxå med tanke på avstånden mellan steglängden... Och här ska inga småråttor bli vargmat! Det lär ta nån dag innan jag åker tillbaka... (men om jag känner mig rätt så är jag där imorgon)
Apropå allt om förändringar jag skrivit mm...
Yes, vi ska flytta från Torgvägen! Kollar upp andra möjliga boenden just nu...både i kommunen och kanske utanför ;) Men eftersom jag knappast kommer att lämna Överkalix annat än med fötterna först så vet vi ju vart det slutar, eller hur..? Det blir både skönt och lite vemodigt...trots allt har jag lagt ner mängder av tid och pengar på att fräscha upp här så att lämna det... blir inte billigt! Oh no, not at all....
Men det är en helt annan sak som lämnas utanför det officiella for sure!
Däremot kommer det att bli skönt att (kanske) få se solen nånstans igen, för på den här gården är den inte...never-ever! ...eller att hamna rakt ut på gatan när man går ut genom dörren...
Tja, nackdelarna är många - fördelarna färre, men det har varit uppriktigt skönt att slippa ta itu med en flytt mitt i vinter... så nu är det snart dags!
Anyway, i morgon är det jobb igen!
C U!

Kommentarer
Catherine säger:

Inte utanför, väl!?

2013-04-04 | 17:37:09
Marris säger:

Näää....nog är jag en alldeles för stor 'lantis' för att lämna Överkalix ;)
Var till 'storstan' en sväng idag och är alldeles matt av bara det!

2013-04-04 | 17:56:07
Bloggadress: http://www.electraqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback